Світові тренди по – українськи

Що сьогодні відбувається в світі? Про що думає споживач? В останні роки проводиться постійний моніторинг глобальних трендів, щоб відповісти на ці запитання. Підводячи підсумки 2013 року, компанія UMG International вибрала три популярних світових тренди і подивилася на них очима українських споживачів:
  • «Мобільний Кокон» - новий світ можливостей споживача, створений Інтернетом та мобільними пристроями
  • «Share Economy» і «Маркетплейси» - взаємовигідний обмін, розподіл і продаж товарів та послуг безпосередньо між споживачами
  • Бренди, що стимулюють соціальну відповідальність споживача
Ці тренди цікаві тим, що засновані на динамічному розвитку технологій, комунікацій і змінюють поведінку споживача. Ступінь прояву цих трендів в Україні демонструє відмінності поведінки українського споживача від світового. 


Найбільш динамічний світовий тренд – «мобільний кокон», який розвинувся в результаті об'єднання декількох тенденцій в цифровому світі, а саме:
  • Збільшення кількості власників смартфонів
  • Розширення Інтернет - аудиторії завдяки мобільним пристроям
  • Зміна поведінки споживача через активне використання мобільних додатків

Всім зрозуміло, що смартфони вже надійно зайняли місце у нашому повсякденному житті. Власники не виходять без смартфону з дому, не випускають його з рук, де б вони не були. Ринок смартфонів зростає не менш, ніж на 50 % на рік. 

Було проведене опитування постійних користувачів Інтернету в Україні віком від 18 до 65 років. Серед опитаних 80 % респондентів використовують смартфон для пошуку інформації в будь-якому місці, у будь-який час . 

Світові тренди по – українськи

 

* Дані згідно з дослідженням, проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 

Світовий споживач стає вимогливішим і водночас - більш залежним. Смартфон використовується як мобільний офіс, пошукова система «in a hand», порадник і розвага. 


Смартфон став також зручним помічником і для здійснення покупок в магазинах: потенційний покупець негайно отримує додаткову інформацію про обраний товар і може оперативно порівняти цінові пропозиції. Крім того, 93,8 % українських користувачів Інтернету перед покупкою товару попередньо обговорюють його з найближчим оточенням в соціальних мережах, радяться та пробують. 

Також смартфон ідеально підтримує бажання власника бути «публічним»: постити свої покупки, вказувати своє гео-положення, розповідати, що робив, з ким був і які залишилися враження. Цим активно користується майже половина власників смартфонів у світі. На відміну від світового споживача, в Україні публічно розповідають про свою діяльність лише третина власників смартфонів. 

Світові тренди по – українськи

 

* Дані згідно з дослідженням, проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 

На поведінку власників смартфонів впливають також встановлені додатки. Світовий споживач вже пережив бум завантаження безкоштовних програм, відібрав найцікавіші і вже почав платити за їхні додаткові можливості (вже більше половини користувачів смартфонів у світі платять за програми). Україну «бум» завантаження безкоштовних програм досяг тільки зараз. Але і платні програми не відстають. Вже 38% українських користувачів Інтернету коли-небудь здійснювали покупку платних додатків. 

Світові тренди по – українськи

 * Дані згідно з дослідженням, проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 


Наступним трендом, який поступово, але впевнено набирає популярність у світі, є Share economy. Принцип share economy простий: люди діляться різними речами або послугами, які не використовують в якийсь момент - в результаті одна сторона отримує економію, інша сторона - пасивний дохід. 

Ідея Share Economy не нова, але широке розповсюдження отримує саме зараз. У західного споживача змінюється ставлення до власності. Власність перестає бути самоціллю, споживач стає більш вигадливим і хоче отримувати пасивний дохід від своєї власності. 

За останні 4 роки в світі з'явилося більше 100 компаній, які пропонують власникам можливість отримати дохід від фізичних активів, починаючи від оренди будинку, машини, місця для парковки або навіть дрелі. 

Даний тренд може бути на руку і виробникам. Маркетинг компанії може бути побудований на двох аспектах:

 

  • Здавання в оренду свого продукту, в перспективі, що споживач захоче купити випробуваний товар
  • Просування свого продукт як активу, що приносить своєму власникові додатковий дохід від оренди

На даний момент Share economy досить сильно приживається і в Україні. Вже 71 % українських користувачів Інтернету готові і надають перевагу орендувати житло і транспорт у місцевого населення під час подорожей. І 67 % віддадуть перевагу, замість покупки нового товару, орендувати або позичити товар для разового споживання. 

Світові тренди по – українськи

 * Дані згідно з дослідженням , проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 


Що стосується «Маркетплейс», в Україні активно розвиваються вдосконалені версії онлайн «дошок оголошень». Вже 87% українських користувачів Інтернету купують і переглядають товари на таких ресурсах. 

Світові тренди по – українськи

 * Дані згідно з дослідженням , проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента , 18-65 , постійні користувачі Інтернету 


Популярність цих ресурсів заснована на впевненості, що товар і послуги обійдуться дешевше, ніж при взаємодії з аналогічними пропозиціями комерційних структур. 

Важливе питання, яке турбує світову спільноту - це підвищення рівня соціальної відповідальності вже не брендів, а саме споживача як такого. Бренди з учнів стають вимогливими вчителями у сфері соціальної відповідальності. 

Корпоративна соціальна відповідальність у світі вже давно стала звичайним явищем. У західного споживача це більше не викликає розчулення і захоплення, а вважається нормою. Тому наступний крок еволюції - бренди, які вже проявили свою соціальну спрямованість, починають навчати і прищеплювати відповідальність своєму споживачеві . 

Принцип простий: бренд чітко пояснює, чому споживачеві необхідно платити дорожче звичного, і як будуть використовуватися його гроші. Бренди починають співпрацювати з незалежними структурами, які на професійному рівні займаються вирішенням якої-небудь глобальної проблеми. 

Український споживач стурбований тими ж глобальними проблемами, що й світовий. Приблизно однаково українців хвилюють проблеми забруднення навколишнього середовища (28%) і лікування смертельних захворювань (26%). 20 % українських споживачів хвилюють розрив у розвитку між багатими і бідними країнами. 

Світові тренди по – українськи

 

* Дані згідно з дослідженням, проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 

25% українських користувачів Інтернету порахували найбільш комфортним для себе способом участі у вирішенні глобальних проблем - придбання товарів у соціально-відповідальних брендів. 20% - бачать рішення в пожертвуванні зайвих або використаних речей. 

Світові тренди по – українськи

 * Дані згідно з дослідженням, проведеним UMG International у жовтні 2013 року Вибірка: 162 респондента, 18-65, постійні користувачі Інтернету 


На завершення, слід зазначити «глибину» і швидкість проникнення світових трендів в Україні. «Мобільний кокон», заснований на цифрових і мобільних технологіях, проникає і набирає популярність вже протягом 1,5-2 років. При цьому, основним ступором є недостатня здатність і готовність українських споживачів не тільки користуватися, але й платити за це. 

«Share economy», проникаючи в Україну, спирається на готовність українських споживачів до такої економії, однак стримується нерозвиненістю платформ для такого обміну. 

Вивчаючи західний досвід, можна припустити, що в Україні при введенні Share economy в найближчі 3 -5 років доведеться зіткнутися з такими проблемами: 
  • слабка законодавча база, що регулює товаро - обмінні відносини в Інтернеті
  • низький рівень довіри споживачів (впевненість , що хочуть обдурити , обікрасти і т.д.)
  • упередження проти користування б/в продуктом


Тренд, який найменше закріпився в Україні - «бренди, що стимулюють соціальну відповідальність у споживачів». Про особисту, а тим більше соціальну відповідальність, яка піддається навчанню, говорити рано, тому що рівень доходів споживачів не дозволяє економічно прийняти цей тренд. Для України актуально на даний момент зародження і зміцнення тільки корпоративної соціальної відповідальності. 

 

НАШИ НОВОСТИ
Опубликовано 25 ноября 2015
12 ноября 2015 года в бизнес-центре «Ильинский» с успехом прошла 12-я Международная научно-практическая конференция Re:Mark-2015 "Маркетинговые исследования: инструменты и технологии".     Читать далее...
Опубликовано 02 ноября 2015
Самое крупное осеннее событие в жизни маркетологов Украины. Традиционная конференция RE:MARK 2015 12 ноября 2015 года Бизнес-центр "Ильинский" Приглашаем!   Читать далее...
Опубликовано 27 мая 2015
23 апреля 2015 г. в г. Киев, гостинице Hilton Kyiv прошла маркетинговая бизнес-конференция «Жить сегодня» Главной особенностью конференции был состав её организаторов.   Читать далее...